June 4, 2012

I want my life. I want 2011 back!

Assalamualaikum. Saya berikan salam ini penuh dengan kasih sayang. Harap ada yang menjawabnya dengan penuh kasih sayang juga. Saat aku membuat entry ini, aku sendiri tak tahu apa tujuan aku yang sebenarnya. Aku sendiri pun tak kenal siapa diri aku.



Like everyone else, I'm blown away by the beautiful melody and lyrics of  'One Thousand Years' I love those song so much. I agree it is a beautiful song. At the same times, its hard for me to explain my situation by words, and to express it I will listen to the sad song which suits well with my feelings. Anyway all I want this year, this month, this day, this time is to let go my yesterday. Move on with what I have today. No more 'sad song' playing.


Keluarga saya yang bahagia. Abah : Berbaju putih yang kacak lagi bergaya
dan si cantik ummi yang bertudung hijau

Aku masih ingat pesan abah 'belajar rajin-rajin, bukan untuk abah tapi untuk masa depan awak' Tapi aku masih buat endah tak endah dengan pesanan abah. Bagi aku 'hidup untuk enjoy' aku lupa kalau nanti aku yang merana. Aku yang hidup susah. Waktu aku sudah besar, pasti abah sudah dimamah usia. Tak mungkin abah masih mampu untuk bekerja semata mata untuk menyara aku? Cukuplah abah dah bersusah payah untuk besarkan kami adik beradik sehingga sekarang. Jadi aku nekad dalam hati aku nak buat ummi, abah dan keluarga aku bangga dengan aku. Aku nak buktikan dekat abah aku juga mampu berjaya sebagaimana orang lain berjaya. Orang lain boleh? Kenapa tidak aku? InshaALLAH abah. I will make you proud one day. Aku juga punya cita-cita apatah lagi impian. Aku harap dapat hadiahkan sebuah rumah untuk ummi dan abah. Aku juga mahu mereka berehat seperti aku tatkala aku sudah mempunyai kerjaya yang besar. Aku tak sanggup dilabel sebagi anak tak kenang jasa dan derhaka. Aku taknak dan takmahu.
"And the most important thing i've learned is to never hurt your parents feelings because in life we need blessings of our parents in everything we do" 



Hidayah. You know? Friendship never ends.


Korang tahu? Kami rapat sangat dulu. Sampai orang ingat kami 'bercinta' padahal tak. Aku dengan dia kawan baik, Macam belangkas tahu? Semua masalah aku, dia yang pertama tahu. Aku akui aku sedikit cemburu bila orang lain berkepit dengan kawan baik aku. Tapi aku manusia biasa. Takboleh nak hindarkan perasaan itu. Maafkan aku. Dia juga selalu care pasal aku. Selalu juga on the phone dengan aku, super savers bagai. Ibarat aku ni kekasih hati dia dan dia cinta hati aku. Aku selalu merajuk dengan dia. Mungkin kerana aku lebih muda dari dia ataupun aku lebih comel dari dia. Itu aku taktahu, Perihal result SPM dia. Aku nak sangat tanya berapa result SPM dia. Tapi aku taknak dilabel sebagai busy body memandangkan aku dan dia tak serapat dulu. Aku tahu siapa diri aku. Mungkin ini suratan untuk aku dan dia. Mungkin juga ini yang terbaik untuk aku dan dia. Andai itu takdirNya aku redha. Aku sayang dia. Jujur dari hati aku.
"Whenever i cry, i tell myself  : this is life Anis, we can't always have the sun shining every day. You cant have a rainbow without a little rain. Someday you'll taste the happiness again. Allah has a better plan for you. Stop crying and remember the faith of Allah"
  


Now I understand why memories can be painful

I wish i could see what I had to go trough. I wish I could turn back time, but sadly, the only things I can do now is flashback our memories with tears. Before, I used to do it with a smile on my face and laughter.  But i realized it has already ended, its over between us and then I continue to cry. Aku juga akui aku buat entri ini dengan hati yang sebak dan juraian air mata. Tiada apa yang perlu aku sembunyikan. Semuanya jelas. Tapi keluarga, tambah tambah ummi dan abah selalu buat aku bahagia. Jadi aku tak rasa kekurangan walaupun aku rasa kehilangan. Aku juga sudah nekad untuk membuat ummi dan abah bangga dengan aku. 

Sekian sudah entri untuk kali ini. Mungkin entri kali ini entri aku yang paling sedih. Mungkin juga bagi aku dan tidak bagi kalian. Wassalam ~

Salam  Sayang 
Anis





No comments:

Post a Comment