July 21, 2012

Memories comes and go







Assalamualaikum. Sungguh hati aku berat nak tinggalkan Smk Convent. Lagi berat hati aku nak tinggalkan kesayangan kesayangan (The Queen's) aku. Sumpah aku tak sanggup. Salah aku jugak. Aku yang sungguh sungguh nak tukar sekolah lepas habis PMR. Sekarang bila dah dapat takkan aku nak tolak. Memang aku kalau boleh takmau tukar, takmau pindah. Tapi abah dengan ummi suruh sangat aku pindah. Aku pindah jugaklah. Setiap ibu bapa nak yang terbaik untuk anak dia kan? Dalam hati aku, 'bila aku dah pindah sekolah nanti, aku kena cari kawan baru, kena biasakan diri di sekolah baru.' Sebelum sebelum ni semua cikgu kenal aku disebabkan perangai aku. Cikgu cikgu convent semuanya baik dengan aku. Aku tahu diorang nampak gembira tapi diorang sedih kehilangan aku. Ahaks. Tapi nanti? Ada ka cikgu yang nak ambil berat pasal aku? Yang kenal aku? It was very ungrateful of me for saying that I wish I could turn back the time. But I know as Muslim, I should have and put my my whole faith in Allah. Hmmm. Finiey, natul, abby, azreen, there's isn't a day that goes by that I dont miss you girls. Sometimes, the hardest part is letting go our memories. Jangan berlakon tak sedih depan aku. Aku tahu semua sedih kan? Mira, diyana  aku ingat ayat ni sampai bila bila "Weh, anis janganlah pindah, nanti kelas sunyi macam dulu. Nanti kami rindu hang macam mana? Wuu balik satgi kami nak nangis ah" Aaalla kecoh ah. Aku pindah sekolah ja kay. Kita still boleh jumpa. Uhuks. Aku janji aku akan ingat kenangan kita semua. Kenangan kelas 4 Dedikasi. Teacher Beh told me "Oh so this is the last time lah i jentik tangan you? Sure i will miss you. If only i know early you nak pindah mesti jentik lagi sakit biar ingat kenangan ni"  I think its the time to let go everything. Aku janji weh kita kawan sampai bila bila. Aku sedih tapi aku pendam. Aku menangis dalam hati. Aku nak tunjuk aku kuat. Cewah ayat. Kring............The bell was rang. Aku tengok jam pukul 2.40 so semua berebut rebut galas beg sebab nak balik rumah dah. Part paling sedih. Aku menangis, finiey, abby, natul, mira dengan diyana nangis. Aku rasa macam 'O' MY ALLAH! Sayang jugak diorang dekat aku' *buat muka gedik* Kami pun berpeluk pelukan. Sedih ah kan, nasib takda lagu hindustan ja. Kalau ada lagi nangis hapa sampai keluar hingus meleleh leleh yukssssssss. Hari ahad, dalam sejarah first time jejak kaki ke Bahiyah. Jalan jalan sampai kelas aku. Aku ketuk pintu tok tok, lepastu aku jadi macam budak bodoh ja, sebab taktau nak cakap apa. Weh aku dapat tempat depan weh. Oh, aku dapat jumpa one of my bestfriend masa sekolah rendah balik. Salwa dia. Makin cun bak hang. Jelous hakuh. Tapi, tahun ni aku kena puasa dengan kawan kawan baru. Bukan lagi dengan kesayangan kesayangan aku. Rindu sangat. Kadang-kadang kalau ada aktiviti apa-apa dekat sekolah, mesti aku menangis. Aku sedih. Sebab suasana dia tak sama macam dekat convent. Kalau dulu apa apa aku dengan finiey, natul, abby, azreen tapi sekarang dengan orang lain. Aku dengan kawan kawan baru aku, aku jadi lain. Aku jadi orang baru bukan diri sendiri. I dont know why, I dont know what happen to me. Redha please. Uhuks *lap hingus*  














No comments:

Post a Comment