October 28, 2012

Kahwin Mood



           Senarnya ini muka saya mintak penampar. Lupakan lupakan. Sebenarnya banyak benda yang aku nak cerita. Tapi kalau cerita banyak pun buat macam ada orang nak baca. Pulon yuolsss. Hmmm, lately ni banyak sangat orang tweet dekat twitter pasal kahwin, pastu sedara pun ada yang nak kahwin, dekat TV pun orang tunjuk pasal kahwin? Ashakskjkl! Saya taksuka  tengok orang kahwin! Sangat tak suka. Sebabnya saya akan menangis bila tengok orang kahwin. Takisah ah in my real life or even in TV and whatsoever. Saya benci! Raya first kan dekat astro ada tayangkan "RAIKAN CINTA" the owner of Fashion Valet tu, tunjuk Vivi's and her husband Fadza punya marriage. Auwh so sweet. Ya Rabbi Ya Kareem. I can't stop crying and wipe my tears. Sobs sobs. Senarnya tak focus sangat pasal sweet ka apa ka, but here comes the responsibilities after being husband and wife. After the words "SAH". Being married actually, we are the halfway towards the Jannah and thats what makes it so wonderful. But  remember marriage is not a race. It is a journey. And being in love and being married are two different thing. Tak perlu lah cari lelaki kaya dan handsome sangat. Sederhana cukup. Tapi perlu untuk cari lelaki yang beragama who can guide us to Allah's Jannah. Kalau dah dapat lelaki kaya, handsome, beragama lengkap pakej tu, Alhamdulillah. Rezeki dari Allah. Saya pun kalau boleh nak "pakej lengkap" tu. But i know, nobody's perfect. So, ikut kepada nasib dan takdir. Ingat, kita boleh ubah takdir. Ubah takdir dengan berdoa dan berusaha. InshaAllah kita akan dapat apa yang kita nak. Wah, maaf terberfalsafah pulak. Buat macam diri sendiri dah ada pengalaman kahwin kan. No its actually not. Benda ni kita dengar bila Abah bagi tips to my cousin who will get married soon. InshaAllah.



   P/S : Anis, inshaAllah you will find your amazing guy one day. Just keep pray toAllah SWT for give you the best ever man. Ameen Ya Rabb. 

No comments:

Post a Comment